Ondernemende consultancy

Hoeveel is mijn advies waard? Persoonlijk denk ik dat het advies veel waard kan zijn, maar is dat al vooraf te bepalen? Nee, dat vind ik niet of iemand kan het mij leren ;). Zelf denk ik dat mijn tarief best 125 Euro excl. BTW waard kan zijn als ik het vergelijk mij consultingtarieven waar ik in het verleden mee heb gewerkt. Mijn combinatie van een grote variatie in kennis en ervaring gecombineerd met een onvermoeid ondernemend vermogen is volgens mij redelijk uniek en kan voor elke onderneming waarde opleveren, maar dat is volgens mij alleen maar achteraf te bepalen. Daarom heb ik een ondernemende consultancy model om mijn waarde te verzilveren:

  • Je hebt de eerste brainstorm sessie vrijblijvend gekregen
  • Tweede vervolg brainstorm kan gratis zijn, als de case innovatief / groots genoeg is
  • Daarna kan ik een voorstel doen om binnen 40 uur een concreet plan op te leveren
    • 3.000 Euro op basis van 75 Euro excl. BTW per uur als basis kosten
    • potentieel bonus achteraf te waarderen op basis van concreet resultaat, kan oplopen tot  4.000 Euro excl. BTW
  • Of ik kan op basis van aandelen in je bedrijf je verder helpen om je business of marketing plan te voorzien met een sociaal business component
    • Hierbij kan ik tot wel 80 – 120 uur tijd geven in een periode van 3-4 maanden
    • In ruil hiervoor vraag ik 1-2% van de onderneming
  • Als het bedrijf dan funding krijgt of operationeel gaat kan ik je tegen geringe vergoeding verder blijven helpen
    • met een aantal 8-16 uren per maand blijven helpen
    • op basis van een lager tarief tussen 40 – 60 Euro
    • of op basis van revenue share op de marketing / sales acties waaraan ik meewerk

Waarom ondernemende consultancy?

Ik heb gewoon te vaak (zelf) gezien dat consultants hun best doen om adviezen te geven of om systemen te ontwikkelen, waar uiteindelijk niet voldoende resultaten mee worden bereikt. De klant kan dan de ROI niet realiseren en heeft ondertussen wel veel geld betaald aan advies / ontwikkelkosten. Dat past volgens mij niet meer ‘social business’, net zo min dat bankiers bonussen krijgen op deals zonder te kijken naar de lange termijn resultaten. En in een tijd waarin we allemaal merken dat geld niet meer zo makkelijk vloeit, moeten we gewoon met minder geld toch manieren vinden om samen meer te creëren! Met ondernemende consultancy kunnen we samen ‘duurzame resultaten’ najagen, zonder daarvoor eerst gelijk geld nodig te hebben 🙂

Ben je benieuwd hoe ik zo bij mijn eigen ‘social business’ model ben uitgekomen? Volg dan een van mijn social business trainingen om zelf je eigen social business model te ontdekken. Of heb je een vraag over mijn ondernemende consultancy model? Twitter mij dan even op @SimplyH of stuur me een bericht in Linkedin.
Advertisements

No Comments

Be the first to start the conversation!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s