Social Business training voor bestuurders van zorg & onderwijs

Doelen

  1. Bestuurders zo breed mogelijk te informeren over de mogelijkheden sociale media als middel in te zetten in de communicatie naar klanten, medewerkers en ‘buitenwereld’;
  2. Bestuurders een volwaardige sparringspartner te maken voor hun professionals in hun organisatie;
  3. Bestuurders zijn actief in staat zelf de kanalen te kiezen waarop zij gaan luisteren en snappen beginselen van ‘zenden’ en dialoog.
  4. Bestuurders met een concreet idee / werkwijze weg laten gaan om met sociale media iets te doen met stakeholders van de organisatie.

Opzet

Een kleinschalig seminar (circa 16-20 plaatsen) organiseren waarbij een aantal Ha & Tomas aan de hand van voorbeelden uit de praktijk laten zien op wat voor wijze je sociale media kunt inzetten bij de communicatie naar naar klanten, medewerkers en de ‘buitenwereld’.

Onderwerpen / Programma

1. Korte introductie:

  • Welke sociale media zijn er?
  • Hoe is het op dit moment al geïntegreerd in onze samenleving?
  • Hoe gebruiken de deelnemers op dit moment sociale media?

2. Welke kansen liggen er voor mijn bedrijf / instelling?

  • CRM
  • Werving & Selectie
  • Marketing/Sales
  • Informatiebron (Hoe ziet men mij, word ik gezien, Tweetclouds, Timelines)
  • Crowdsourcing
  • Anders…

3. Wat zijn de obstakels bij het gebruik van sociale media voor mijn bedrijf / instelling?

  • Zijn er bedreigingen voor mijn bedrijf / instelling
  • Zijn er (juridische) valkuilen in het gebruik van social media?
  • Wat betekend het inzetten van sociale media voor de beveiliging van mijn bedrijfsinformatie?
  • Kost sociale media mijn organisatie niet teveel tijd?
  • Wat zijn goede richtlijnen voor het gebruik van sociale media?

4. Case studies

  • Skipr Mashups, ervaringen over het proces en ‘de beleving’;
  • Zorginstellingen (ziekenhuizen, jeugdzorg 2.0, GGZ E-therapie);
  • Geef de deelnemers een opdracht waarin zij damagecontrol moeten toepassen op een situatie rondom een personeelslid wat op twitter en/of linkedin gegevens over een patient heeft verspreidt (de ex van mevrouw);
  • 100 ideeën om sociale media in de klas te gebruiken

5. Hoe kun je crowdsourcing gebruiken?

De groep wordt dan ingedeeld in groepen van 3-4 mensen om zelf tot een crowdsourcing actie te komen. Een aantal concrete opdrachten:

  • Hoe gebruik je stakeholders om positieve activiteiten van de organisatie kenbaar te maken en deze te promoten?
  • Hoe kun je sociale media gebruiken om betrokkenheid van medewerkers te versterken?
  • Hoe kun je ervoor zorgen dat ouders meer betrokken worden bij de activiteiten van hun kinderen?
  • Hoe kun je in het kader van sponsoring acties sociale media inzetten om meer zichtbaarheid te krijgen?
  • Hoe kun je het netwerk van professionals rondom de organisatie activeren om meer top of mind te zijn?

No Comments

Be the first to start the conversation!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s