Social business training voor marketeers

Doelen

  1. Marketeers leren hoe ze meer dialoog, interactie & crowdsourcing kunnen activeren
  2. Marketeers te laten beseffen wat het nut kan zijn van sociale media
  3. Marketeers laten begrijpen waarom het een lange termijn strategie nodig heeft om rendabel te kunnen zijn
  4. Marketeers te laten denken aan ‘what’s in it for me and my friends‘ om mond-tot-mond reclame bewust in te zetten
  5. Marketeers te laten beseffen dat sociale media tijd kost, maar effectief ook tijd kan besparen
  6. Marketeers in te laten zien dat dat communicatie via sociale media veel vaker toepasbaar is dan gedacht
  7. Marketeers te bewijzen dat automatisering & integratie van sociale media veel tijdbesparing kan opleveren
  8. Marketeers te laten begrijpen dat het effectiever is voor de ROI om structurele campagnes te ontwerpen die het hele jaar door kunnen gaan

Opzet

Een kleinschalige training max 12 personen waarbij veel ruimte is voor interactie en samenwerkingsopdrachten. Aan de hand van een aantal principes zullen de marketeers een concreet aantal campagnes onder de loep nemen en verbeteren. Het is een training van 1 dag + een dagdeel als vervolg. De bijdrage die ik vraag:

  • de waarde van de training zal naarmate van succes oplopen, er zit een flinke korting op de eerste twee trainingen
  • speciale korting voor de leden van de Linkedin groep ‘Social business advies van Ha
  • speciale korting voor het netwerk van Meergenieten
  • speciale korting voor het netwerk van BNI

Trainingsdata

  • Vrijdag 30 maart (hele dag) + 12 april follow up (na de lunch) – 450 Euro excl. BTW – aanmelden op Linkedin of Facebook. Deze training wordt op de locatie van Meer Genieten gegeven in Moordrecht.
  • Donderdag 26 april (hele dag) + 16 mei follow up (na de lunch) – 695 Euro excl. BTW – aanmelden op Linkedin of Facebook. Deze training wordt op de locatie van Meer Genieten gegeven in Moordrecht.
  • In samenwerking met Tomas Jansma van Flexmind zal ik op donderdag 14 juni (hele dag) + 26 juni follow up (na de lunch) – 695 Euro excl. BTW – aanmelden op Linkedin. Deze training zal in samenwerking met  worden gegeven op de locatie van Ozebo in  Alkmaar.

Locatie

Bij inspiratie hoort een mooie locatie!

Bij Meergenieten is er volop ruimte voor gezelligheid naast de training

Mijn trainingen staan volop in het teken van inspiratie en daar hoort een mooie locatie bij! In samenwerking met Meergenieten zal de gehele training in stijl gegeven worden met een top catering! Parkeren is er gratis en degenen die met OV komen, we kunnen je ophalen bij het treinstation van Gouda.

In samenwerking met partners uit mijn netwerk zal ik ook de trainingen organiseren op andere locaties in het land. Bij interesse voor de training op een andere locatie voor een ander netwerk, bel mij dan op 06-15065228.

Onderwerpen / Programma

1.1. Even bijspijkeren!

  • de verschillende vormen van sociale media
  • waarom je sociale media zou moeten toepassen
  • trends op de sociale media
  • met interactie voor eigen ervaring

1.2. Het nut van sociale media

  • waar voor kan sociale media nou handig zijn?
  • de principes om op de sociale media ‘gevonden te worden, voordat er gezocht wordt’
  • hoe je relaties kan onderhouden
  • hoe bewuste zichtbaarheid een belangrijke rol speelt bij de inzet van sociale media
  • hoe je bewuster meer uit de netwerken van je fans / volgers / ambassadeurs haalt
  • hoe sociale media juist de vindbaarheid op Google (SEO) versterkt

1.3. Sociale media is overal toepasbaar

  • social media kan overal toegepast worden
  • hoe je verschillende doelgroepen kunt vinden
  • wanneer sociale media toegepast kan worden in reguliere bedrijfsprocessen
  • met interactie om eigen doelgroep & sociale media te vinden
  • hoe het tijd kost, maar ook juist tijdbesparend kan werken

1.4. Effectiever campagnes maken

  • een ‘simpele’ campagne te maken op Twitter & Facebook voor vastgestelde doelstellingen
  • een cross social media campagne te maken, waarbij het effect het hele jaar door kan gaan
  • hoe sociale media SEO versterkt
  • huiswerk opdracht om campagne verder uit te werken voor de follow-up sessie

2.1. Samenvatting & interactie Dag 1

  • onderwerpen van dag 1 worden nogmaals samengevat
  • ruimte voor interactie om vragen te stellen

2.2. Campagnes concretiseren

  • de campagnes van de deelnemers worden besproken
  • ruimte voor diepgang rondom inzet / automatisering van sociale media
  • co-creatie om bij elkaar te checken of er niet meer rendement uit elkaars campagnes gehaald kan worden

2.3. Inspiratie: de toekomst van social business (web 3.0)

  • inspiratie met concrete toekomst visie van sociale webapps voor verschillende branches
  • retail / travel / publishing / banking

Contact

Heb je vragen, post gerust de vraag onder deze pagina! Dat is handig voor anderen die ook vragen hebben over deze training. Of als je even hierover contact wil, Twitter mij dan even op @SimplyH of stuur me een bericht in Linkedin.

 

var merchantID = ‘66910d969942’;
var couponID = ‘be6b122e994b’;

19 responses to Social business training voor marketeers

  1. 

    Goedemorgen Ha,
    Om te beginnen vind ik het er fantastisch mooi uitzien.
    Jij hebt mij al aardig ‘bijgespijkerd’ op social media gebied (wat sowieso al mooi bij mij aansluit :-))
    en tja waar moet ik jou als specialist nu aanvullen.
    Ik kan er eigenlijk niets aan toe voegen.
    Het is in ieder geval een aanrader voor iedereen om hier mee aan de (hamer) slag te gaan. Bij deze wil ik mij ook opgeven voor de training van 29 maart en 12 april.
    Wel 1 vraag, waarom wacht je hiermee tot 29 maart? Van mij mag het eerder ook!

    mvrgr Jeroen Faber Bouwintentie bouwkundig adviesbureau.

    • 

      Hi Jeroen, bedankt voor je leuke reactie. Je kunt je op Linkedin opgeven voor het event, de link kun je vinden bij de trainingsdata. Wat betreft de ruime tijd … ik wil natuurlijk mij goed voor kunnen bereiden, zeker omdat ik jouw case ken … dat is absoluut een uitdaging!

    • 

      Beste Ha, medecursisten en Meer Genieter Mike,
      Ik wil jullie allemaal bedanken (en Ha het meest) voor de bijdrage die jullie hebben geleverd door mee te denken met mijn business. Ik als verstokte anti-twitteraar en anti-facebooker ben wel overtuigd geraakt van het nut daarvan. De locatie in MEERdrecht (ook wel MOREdrecht genoemd) voldoet aan alle eisen om de training tot een succes te maken. Ik hoop de cursisten en de MORE enjoyers nog eens tegen te komen mvrgr. Jeroen Faber Bouwkostenadviseur.

      • 

        Jeroen,

        Het was voor mij enorm leuk om juist jou erbij te hebben, omdat je juist wat ouderwetser denkt. Hopelijk lukt het je de komende tijd om wat stappen te maken. En schroom niet om op Linkedin verder vragen te stellen, ik help je er graag bij!

        Groeten,

        Ha

  2. 

    Ha, ik kan niks anders zeggen dan goed gedaan! Mooi opgezet, mooi thema voor de website en mooie plannen! Ik ben enthousiast over de training, maar ben ook benieuwd wat de speciale korting inhoud voor leden van jouw netwerken.

    Ik kan je trouwens nog wel helpen met de background zodat hij mooi in beeld blijft? Zie als voorbeeld http://kimdo.nl/ =)

    • 

      Hi Dylan, ik zit bij WordPress.com – kun je die achtergrond dan ook zo krijgen? Ik heb je getweet over de mogelijkheid om erbij te zijn. Of betaalt je bedrijf?

      • 

        Bedrijf gaat zeker niet betalen, daar ligt niet hun interesse. Dus het komt op mij aan. Ik ga kijken of ik dan beschikbaar ben, maar ben bang dat het heel moeilijk word.

        Ik weet niet in hoeverre we de background bij WordPress.com kunnen wijzigen, in ieder geval moet je dan wel de CSS extensie kopen!

  3. 

    Ziet er goed uit Ha! Toch wel handig zo’n technische achtergrond! Programma ziet er erg aantrekkelijk uit.

    Heb zelf net mijn site laten updaten naar Joomla 2.5.1 Content en menu’s zijn wat minder makkelijk aan te passen (denk ik). Bel je vandaag.

  4. 

    Ziet er goed uit. Ben zeker van plan om het aan mijn baas voor te leggen. Wil graag een keer deelnemen!

    Wat ik mis is de introductie van sociale media voor de echte beginner. Iets in de trant van: Hoe start je met social media en waar te beginnen. Neem je een bedrijfsaccount, of moet je het juist persoonlijk houden? Misschien dat je dat wel behandelt in de training, dan heb ik het over het hoofd gezien. In elke geval comlimenten voor de opzet!

  5. 

    Beste Ha, Het programma ziet er interessant uit. Met name de focus op dialoog en effectieve campagnes opzetten triggeren mij. Maar ik zie dat je in het programma misschien ook aandacht wilt besteden aan de basics van social media. Trek je daarmee niet een té gevarieerd gezelschap? Eerlijk gezegd aarzel ik daardoor om me aan te melden. Ik heb zeker interesse om deel te nemen als de focus inderdaad ligt op het verhogen van daadwerkelijke interactie op social media en het opzetten van langlopende crossmediale campagnes ipv eenmalige acties. Ik hoor graag van je! Groet, Adrieke.

    • 

      Hi Adrieke, leuk om te zien dat je ook interesse hebt! Het eerste anderhalf uur is inderdaad om even vanaf een basis niveau te beginnen en door interactie ook te kunnen aanvoelen hoever iedereen staat. Dat geeft mij de kans om ook aan te voelen welke mensen met elkaar zouden kunnen samenwerken.

      De hele training zal uiteindelijk resulteren in een persoonlijk resultaat en dat hangt af van je eigen niveau, je eigen campagnes. De uitdaging is voor mij om ervoor te zorgen dat de samenwerkingsgroepen op de eerste dag goed passen bij elkaar. En in de huiswerk opdracht wil ik juist dat je voor je eigen organisatie een eigen campagne opzet dat sterker is dan voorheen. In de follow-up sessie staat die campagne centraal en daar gaan we ook met crowdsourcing wat leuks mee doen.

      Wat ik gemerkt heb ik dat ik in staat ben om te laten zien dat sociale media veel vaker gebruikt kan worden dan menig marketeer denkt. Tuurlijk je moet er een beetje automatisering bij hebben, maar als je het aantal wallposts 4, 5 of zelfs 10 keer kan vermenigvuldigen dan is dat mooi meegenomen.

      Een ander sterk punt wat ik ga benadrukken is het principe van ‘geven loont’ of ook wel ‘zaaien en oogsten’, wat nadrukkelijk verbonden is met netwerk principes. Dat is ook iets waar veel markteers volgens mij moeite mee hebben, omdat ze continue alleen maar denken aan korte termijn (financiele) resultaten. Terwijl contactmomenten, ervaringen, belevingen veel belangrijker zijn om potentiele ambassadeurs te ontdekken en hen tools te geven om jouw sales te worden.

  6. 
    Annelies Bothoff (@Anneliesbt) April 13, 2012 at 6:15 am

    Hi Ha!

    De training is super goed bevallen! Eindelijk heb ik bedacht wat wij als diergeneesmiddelen farmaceut met de verschillende media kunnen! Echt top dat je juist aandacht besteed hebt aan de problemen waar ik tegen aan liep ipv mij te ontwijken zoals vaak gebeurd op dit soort trainingen! De interactie van de groep was ook super, veel creatieve en goede inbrengen van iedereen! In de toekomst zul je me waarschijnlijk nog wel eens gaan horen met hoofdpijn veroorzakende zaken!
    De locatie Meer Genieten was ook een absolute toegevoegde waarde aan het geheel! Zeer fijne training met een erg fijne sfeer! Bedankt!

    • 

      Absoluut bedankt dat jij je cases wilde voorleggen in de trainingen. Het was absoluut een uitdaging en ik ben blij dat je er echt concrete plannen mee hebt kunnen maken. Het format van de training was inderdaad juist bedoeld om gezamenlijk openlijk te brainstormen, wat dus ook een onderdeel is van social business beleid.

  7. 

    Hallo Ha,

    Ik heb bijzonder genoten op alle fronten. De locatie en ambiance, catering van Meer genieten en de heerlijke cadeaus, deelnemers (!) en hun energie en cases, en niet in de laatste plaats de training. Fijne, enthousiaste presentatie van jou en heldere punten van aandacht. Ontzettend veel geleerd, ook door na te denken over cases van anderen.
    Ik wil je ook meegeven wat anders kan. Want je wilde veel. Dat past ook bij jou, je wilt veel geven. Daardoor kom je echter ook tijd te kort. Misschien kwam dat ook omdat wij overal zo enthousiast op in gingen en de discussie met jou en elkaar opzochten. Maar ik denk ook dat je ‘theoretische’ deel korter kan en niet herhaald hoeft te worden in de follow-up. En dat het onderdeel ‘doelstellingen formuleren’ meer tijd kan krijgen aan het einde van de eerste sessie. Dan kun je de tweede sessie meteen met de cases beginnen. Van mij mag er nog best een derde sessie achteraan komen. Bijvoorbeeld wanneer de deelnemer met de input van de 2e sessie zijn social-businessplan daadwerkelijk verder heeft uitgewerkt en deels heeft toegepast. Waar loopt hij dan nog tegenaan? Je kunt dit in de groep doen, maar ook als individuele coaching aanbieden als natraject. Dan wordt de prijs natuurlijk wel hoger pp. Het zou dus een andere module kunnen zijn voor de meer gegoeden onder ons. Maar jouw coaching op individueel niveau in de praktijk zou nog heel veel meerwaarde kunnen bieden, denk ik, omdat je zo creatief omgaat met deze media.

    • 

      Birgitta, hartelijk bedankt voor je tips! Ik voelde ook wel dat ik meer tijd had kunnen besteden aan de cases. 1,5 dag is misschien dus niet genoeg en misschien is er een tweede follow-up nodig. Leuk dat we samen ook gaan kijken waar we de trainingen in regio Amsterdam kunnen geven!

Trackbacks and Pingbacks:

  1. Training Social Business voor marketeers door Ha Vo | meergenieten - February 27, 2012

    […] Inhoud training In anderhalve dag spijkert Ha je bij over de verschillende vormen van social media en gaat hij in op het belang van het aangaan van een dialoog i.p.v. zenden. Social media is overal toepasbaar, maar hoe maak je effectieve campagnes voor je organisatie. Er is veel ruimte voor discussie en Ha helpt de deelnemers bij het concretiseren van campagnes. Tot slot geeft hij concreet zijn visie op de toekomst van social business (web 3.0). De training wordt voorlopig twee maal gegeven bij meer genieten.  Lees op zijn blog over de details van deze training en wat andere professionals van zijn training vi… […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s